Dyskusja:


Kosmos jest ciekawy jak widać, zobacz sam
Ten program jest kompletnie oderwany od rzeczywistości. Po pierwsze, darujcie sobie niczemu nie służące animacje, albo chociaż dawajcie przypis, że jest to animacja, bo powielacie najgorsze praktyki zachodnich filmów pseudo-dokumentalnych, które odpowiadają za to, że...

Jeśli chcecie stworzyć program o astronomii, który obejrzy więcej, niż kilkaset osób w Polsce, musicie zacząć od podstaw. W dobie pseudo-dokumentalnych produkcji o zagładzie z kosmosu, ufo, czy czarnych dziurach (robionych nierzadko w konwencji horroru), wiedza astronomiczna jest na poziomie zerowym. Zamiast zająć się edukacją robi się programy o tym, jak to na Wenus zje cię kwas siarkowy. Na Boga, co to komu da, jak on nie wie nawet co to jest ekliptyka. Ludzie nie są w stanie wyjaśnić co to są południki i równoleżniki, jak skonstruowana jest koncepcja stref czasowych i jak to działa w ruchu, dlaczego mamy pory roku, w którą stronę obraca się Ziemia, co to jest przesilenie czy równonoc, skąd się biorą fazy księżyca, a co dopiero mówić o obserwacjach nieba. 

Weźcie przykład np. z zachodnich popularnych wykładów, a skoro już macie środki na animacje, to traktujcie je jako model, schemat, diagram mający ułatwić zrozumienie, a nie wodotrysk:

http://vplay.ro/watch/2sxszrfu/

Cieszy mnie, że ktoś stara się zrobić dokument dla telewizji publicznej, tyle, że ja nadal nie mam co pokazać znajomym czy rodzinie, żeby mogli sobie uzmysłowić jak działają podstawowe rzeczy. Jaki jest sens robić program dla osób od dawna już zainteresowanych tematem, z którego i tak nic nowego się nie dowiedzą? W Polsce szczególnie, bo nawet jak coś jest na zachodzie, to za grube pieniądze i/lub po angielsku, ale i na całym świecie, brakuje porządnych, traktujących widza poważnie, krok po kroku rozwijających kolejne zagadnienia, programów wprowadzających.
Podobało się to wam, jak nie zerknij tu

Dane:
Making of Astronarium - TYTUŁ
m s - CZAS
4 - OCENA
214 - ZAINTERESOWANIE.
WASZA OCENA:

Oceńcie sami jak duży jest kosmos.